dimecres, 3 de març de 2010

COM ES PRODUEIXEN ELS ACCIDENTS DE GLOBUS AEROSTÀTICS

Ha de saber, abans de res, que un globus no és un mitjà amb tendència a sofrir accidents, el caràcter tranquil del vol i el fet que sol volar en la mateixa adreça del vent i a baixa velocitat juga molt a favor de les estadístiques d'accidentalitat.
Els pilots de globus aerostàtics són persones que han d'avaluar els riscos de manera continuada, un dels moments de major perillositat en el vol lliure és la maniobra d'aproximació. El pilot haurà d'evitar en aquests casos:
- La presència d'esteses elèctriques.
- La proximitat del mar o de mitjans inestables que representin una major vulnerabilitat per a l'aterratge.
- La proximitat d'una autopista o espai amb tràfic.
- A més, no es pot volar temptant a les grans altituds, doncs, suposaria un perill per a la salut. Volar massa sota també pot suposar un perill en segons que superfícies doncs en determinades franges existeixen ràfegues de vent laterals que poden donar inestabilitat a l'estructura.
- Els accidents amb globus solen succeir en el moment de l'aterratge però són "petits" accidents ja que sovint es tracta de cops bruscs però controlats contra el sòl. El disposar d'una cistella amb compartiments pot contribuir que els passatgers no sofreixin ferides o agulladores.
Així que, per molt que haguem posat alguns accidents amb globus aerostàtic, no és freqüent que passin aquests accidents, volar és el transport més segur!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada