dimarts, 2 de març de 2010

ACCIDENT AMB UN AERÒSTAT

Crònica de l'accident del carrer Suipacha Singular: accident aerostàtic del Sergent 1r Sánchez.



Moltes ascensions en globus lliure va realitzar aquest home durant l'any 1913. Però en una d'elles, acompanyat pels membres de l'Aero Club els senyors, E. Civils Avellaneda i els germans, enginyers Héctor i Juan Fernández, va ser protagonista d'un esdeveniment impressionant: pilotant el globus Eduardo Newbery, va caure amb ell dins d'una casa, en ple centre de la ciutat de Buenos Aires. Això va ocórrer el 31 de maig de 1913, i segons les cròniques de l'època, el dia fred i ennuvolat va ser motiu de l'empobriment del gas acumulat en l'esfèric.Van deixar anar amarres des del Parc Aerostàtic a les 13.20 horess. Portaven 10 bosses de llast i 6 coloms missatgers.

En elevar-se, un vent baix que bufava del quadrant nord, els empenyia cap al riu pel que el pilot Sánchez va començar a donar llast per elevar-se a la recerca de vents contraris. Sense aconseguir sobrepassar els 350 m d'altura després d'haver-se desprès dels 250 kg de sorra, el globus, sense força ascensional va començar a descendir sobre la ciutat. En tal circumstància l'aeròstat amb la seva barqueta a només dos o tres metres dels edificis, va entrar als carrers Suipacha, Charcas, Carlos Pellegrini i el Paraguai, va xocar contra una paret d'una obra en construcció de 15 metres d'altura. Això va detenir un instant el gobus, cosa que va aprofitar el sergent Sánchez per esquinçar-lo i fer-lo descendir al pati de la casa Suipacha Nº 1022, davant de l'estupor dels seus habitants. El pilot i els passatgers van resultar il·lesos.

Expressen també els comentaris periodístics de llavors que els veïns de la casa, senyors Feliciano Mary, José Stramucci, Ambrosio Secchi, Antonio Visconti, José Altamirano, Luis Galli i Francisco Marquesano, van ajudar en la difícil tasca de plegar i doblar l'enorme globus, i que el nombrós públic reunit davant l'esmentada casa va ovacionar el sotsoficial Sánchez per la destresa que va fer gala en l'emergència.En punt a aviació, l'actuació del Sergent 1° va anar una mica extensa, però només des del camp civil. Molt escassos van ser els seus vols a El Palomar després d'obtenir el seu "brevet" d'aviador; la falta de material aeronàutic ja havia començat a manifestar-se a l'Escola Militar d'Aviació des de principis de l'any 1913.


Font:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada